Tuesday 25 September 2012

Best Day Ever

Assalamualaikum yuollz. haha

  Arini nak story cerita yang berlaku pada hari Isnin, 24 sept 2012 bersamaan 9 zulkaedah 1433, adenye hari pameran kat sekolah aku. aku pon terbabit gak dalam pameran ni.Pameran tu berkenaan ngan permainan tradisional. Memang shiok giler lah kan.  

  Pagi tu, aku datang macam biase. Datang2 je, aku tengok ramai kat dewan. rupenye yang ade kene mengene dngan pameran ni tak beratur. Memang shiok lagi sekali. haha! aku datang teros tolong `kakak angkat' aku buat gelanggang guli. dah siap buat gelanggang, aku tukar baju yang aku bawak dari rumah. aku bawak sluar raye tahun lepas, baju `pakoda' kain pelikat ngan songkok.(songkok memang slalu aku bawak). aku bawak ni ade tujuan tau. tujuan aku pakai semue ni kononnye pakaian orang dulu2 main permainan tradisional lah. mase tu aku perasan kononnye aku yang paling hensem sekali. cehh, puih! aku paling hodoh lagi busuk tau tak.
 
   Dah pakai semue tu, aku tolonglah siket2 ape lagi yg belum siap dekat booth aku tu. Bile siap je, kitorang satu dewan dibagi taklimat last2 minute. hati aku dup dap dup dap je. bile abes taklimat je, aku balek ke tempat booth aku. puan Eva pon datang dengan riangnye. hehe. puan Eva pon tarik tali untuk letopkan belon.bunyi pung pang pung pang ting tong ting tong pon kedengaran. dan puan Eva pon masuk dengan `budak2' nye.
 
   Di situ bermulenye acare yang penuh gilang gemilang bagaikan ABPBH. mule2 booth kitorang memang tak dapat sambutan langsong. tapi ade yang cube nak datang tapi malu2.ade sorang budak ni datang dengan team die, aku ajak maen guli die kate tak reti. cik adek oi, kalau tak reti abang ajarkan. haha. jgan marah ye. tengah maen guli tu, tetibe je rahmat Allah turun. team aku okey lagi boleh maen dalam dewan, team yang maen outdoor macammane? memang kene stop dulu lah kan diorang. dan di sinilah aku kene marah ngan kakak angkat aku tu. huaaa! ceritenye macam ni,,,,, mase tu kan hujan, lepas tu budak2 nye maen yang kat dalam dewan punye tu. Dan mase tu satu kejadian telah berlaku. hadiah kitorang nak abes. so, demi nak simpan hadiah tu untuk budak petang, aku ngan kawan aku sorokkan lah hadiahnye. mase tu, ade budak menang. masetu lah aku kene marah. die mintak hadiahnye aku cakaplah dah abes. die marah mengalahkan harimau. die kate kesabaran die dah hilang. aku rase nak menangis je. huaaa huaaa! lepas tu die tak jage booth. aku ngan budak2 nye je yang jage.  
 
    Sampai mase rehat, kitorang beranikan diri nak mintak duit kat kakak tu untuk beli hadiah. Alhamdulillah, die punye marah dah hilang siket. siket je oke. so,aku ngan kawan aku pergilah guan seng cari hadiah. (sebenonye hadiahnye cume jajan je. haha). dah cari hadiah tu kitorang ambik mase free tu untuk bungkus. Alhamdulillah, siap. dalam mase rehat tu lah aku ambek mase untuk maen permainan yang laen. dah maen, mase untuk budak petang pulak yang masok. huh! penat betol. tapi aku sabar.(sabar tu separuh daripada iman kan). time budak petang ni boleh kate best lah. budak petang lagi senang paham dari budak pagi tau tak.tengah ramai orang nak maen tu, jajan nye nak habes. so aku mintak duit lagi ngan kakak. kitorang pon pergi lagi. sampai guan seng, aku haus pulak. aku cakap kat kawan aku, wey beli air ar, aku haus. lepas tu, aku pon beli pakai duit yang same untuk beli hadiah. dah siap beli, kitorang balek ke dewan.
 
    Dah siap semuanya, pameran dah abes, aku pon pergi sembahyang. sembahyang tu dah lambat jugaklah. dalam pukol 3.45 gitu. dah siap sembahyang aku tolong kemas balek booth, sebab nak balek dah kan.dah siap kemas, cikgu suroh kumpul semue budak. dah kumpul, cikgu bagi `ceramah' siket. cikgu kate cikgu puas hati ngan pameran tu. memang cikgu bangge lah ngan kitorang. lepas tu, cikgu nak bagitau berite gembire, tapi budak2nye dah tau ape beritenye. dapat cuti rupenye. memang best lah kan. dah abes ceramah tu,kitorang balek. aku sempat bual2 ngan kakak angkat ngan kawan2 die. memang seronok lah. tengah bual2, ayah kakak dah sampai. tinggal lah aku sorang2. aku tunggu pon tak lame, kejap je. okey lah, sampai situ je entry aku kali ni.  aku rase terlebih panjang kot.sebelom meninggalkan korang, aku sempat snap gambar booth aku. booth orang laen ade aku kesah. haha! jahatkan aku.   

gelanggang kitorang. santek kn?
sesape maen kt booth kitorang, dapat ni. kalah pon dapat
poster kitorang.
keadaan booth kitorang. kureng cantek lh. hehe( baju hijau tu buat ape entah)
sampai situ je. Assalamualaikum. ;)

No comments:

Post a Comment